چه لباسی مناسب تمرین در هوای سرد است ؟

به طور کلی چند فاکتور در پوشش بدن شما حین ورزش در هوای سرد مهم است تا از خطرات ناشی مانند سرماخوردگی و آسیب بدنی جلوگیری شود .

نوع لباس ورزشکار باید با محیطی که در آن ورزش میکند متناسب باشد ، سعی کنید زمانیکه ورزش در هوای سرد را انتخاب می کنید به جای پوشیدن یک لباس ضخیم و سنگین از چند لایه پوشش استفاده کنید تا زمانیکه دمای بدنتان افزایش پیدا کرد بتوانید از مقدار لباس هایتان کم کنید و همچنین در صورت پایین آمدن دمای بدنتان بتوانید لباس های تان را دوباره به تن کنید ؛ بدین ترتیب شما با کنترل دمای بدنتان خیلی راحت تر می توانید به ورزش خود ادامه دهید .

توجه داشته باشبد در هوای سرد زمستان از لباس هایی با جنس الیاف پلی استر استفاده کنید که تعرق را از بدن شما دور میکنند.

درهوای باد و بارانی خارجی ترین پوشش شما باید لباس هایی از جنس پارچه شمعی و به اصطلاح گورتکس (ضدآب) باشند تا برف و باران را به داخل بدن شما انتقال ندهند و در واقع نقش یک عایق حرارتی را برای بدنتان ایفا کنند . بادگیر ها و بارانی های سی سو گزینه مناسبی برای ورزش در این آب و هوا هستند .

برای پوشاندن دست ها در هوای سرد نیز از دستکش هایی با جنس پلار و پشمی و یا لباس هایی که آستین های انگشتی(فینگردار) هستند استفاده شود ،

همچنین برای پوشاندن صورت در هوای برفی می توانید از اسکارف های پلارسی سو که بسیار سبک هستند و مانع ورود هوای سرد به ریه هایتان می شوند استفاده کنید . این نوع اسکارف ها هم گوش هایتان را از سرما در امان نگه میدارد و چون بالای سر و موهایتان باز است هوای گرم داخل بدنتان زودتر خارج می شود و به روند دویدن راحت تر شما کمک می کند .

سی سو
ارسال دیدگاه